Testy w Google Classroom

W praktyce nauczyciela często zachodzi konieczność sprawdzania wiedzy uczniów. Google Classroom w połączeniu z Formularzami Google umożliwia tworzenie sprawdzianów i testów, które będą samodzielnie poprawiane przez system.

Formularz Google jako test

Należy zacząć od stworzenia formularza, który będzie pełnił rolę testu. Można zrobić to bezpośrednio z Dysku Google wybierając polecenie Nowy, a następnie w rozwijanym menu kliknąć na Więcej i Formularze Google. Aby formularz mógł spełnić swoje zadanie jako test, należy go odpowiednio skonfigurować. W tym celu należy wejść w Ustawienia (kółko zębate w prawym górnym rogu), przejść do zakładki Testy, a następnie zaznaczyć opcję Zrób z tego test. W polu Opcje testów należy też zaznaczyć Opublikuj ocenę: Natychmiast po przesłaniu każdego formularza.

Test w Formularzu Google

Jako przykład wykorzystałem opcję pytania z jednokrotnym wyborem. Tylko jedna odpowiedź będzie prawidłowa i zadaniem ucznia będzie jej zaznaczenie. Po wpisaniu pytania wraz z możliwymi odpowiedziami należy kliknąć Klucz odpowiedzi. W tym miejscu zaznaczamy prawidłową odpowiedź i możemy przypisać jej liczbę punktów. Klikając Dodaj komentarz do odpowiedzi możemy wstawić tekst, który uczeń zobaczy w przypadku udzielenia prawidłowej oraz nieprawidłowej odpowiedzi.

Komentarz do testów

Testy w Google Classroom

Tak przygotowany formularz wstawiamy do projektu w Google Classroom klikając przycisk Dodaj, a następnie Dysk Google. Z dysku należy wybrać utworzony formularz z testem. Do projektu możemy również przyporządkować punkty lub ocenę cząstkową wg uznania. Formularze w formie testów są automatycznie oznaczane przez Google Classroom jako z chwilą ich ukończenia.

Test w Google Classroom

Formularze Google umożliwiają tworzenie ćwiczeń, dzięki którym uczeń może samodzielnie sprawdzać stopień przyswojenia lub zrozumienia materiału. Automatyzacja zwalnia nauczyciela od konieczności ich sprawdzania, a także wystawiania komentarzy. Dzięki temu to rozwiązania przyczynia się do zwiększenia efektywności nauczania oraz uwalnia nauczyciela od konieczności wykonywania powtarzalnej i mozolnej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *